Strona główna
Marketing internetowy firmy z branży turystycznej – o co zadbać?

28.04.2023

Marketing internetowy firmy z branży turystycznej – o co zadbać?

Marketing internetowy firmy z branży turystycznej – o co zadbać?

Promując atrakcje turystyczne i noclegi, musisz sprawić, aby Twój klient poczuł się, jakby już tam był. To jedna z ważniejszych rzeczy w oferowaniu tego typu usług, ponieważ sprzedajesz wrażenie, pełne emocji doświadczenie, a nie zimny produkt, który ktoś postawił na półce. Jest kilka aspektów, o które należy zadbać, aby promocja była udana i skuteczna.

Jak promować atrakcje turystyczne i noclegi?

Sposobów na promocję firmy w Internecie jest wiele. Warto działać na kilku wybranych polach, aby osiągnąć lepsze rezultaty.

1. Własna strona internetowa, najlepiej z możliwością rezerwacji

Korzyści płynące z posiadania strony internetowej to między innymi:

  • możliwość zbudowania wizerunku (jeśli na stronie znajduje się również blog z ciekawostkami i informacjami turystycznymi, możesz mieć pewność, że zyskasz rangę eksperta w branży turystycznej),

  • miejsce, gdzie z łatwością wypromujesz swoje usługi,

  • możliwość monitorowania wyników,

  • utrzymywanie kontaktu z odbiorcami,

  • możliwość prowadzenia działań marketingowych,

  • dostępność oferty 24/7,

  • zwiększenie zysku firmy.

Jak pozycjonować stronę, aby dotarła do odbiorców?

  • używaj słów kluczowych (po analizie popularnych fraz, będziesz wiedzieć, które są odpowiednie),

  • twórz wartościowe treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania odbiorców,

  • zadbaj o bezpieczeństwo na stronie (certyfikat SSL),

  • sprawdź, czy strona jest responsywna (dobrze wyświetla się na każdym rodzaju urządzeń),

  • zadbaj o poprawne meta dane,

  • linkuj wewnętrznie do innych treści,

  • linkuj zewnętrznie z wartościowych treści zewnętrznych (artykuły sponsorowane, portale turystyczne),

  • zadbaj, by witryna ładowała się szybko.

Dzięki tym działaniom Twoja strona wyląduje w pierwszych wynikach wyszukiwań w Google i zdobędzie wielu odbiorców.

2. Social Media

Promowanie firmy na Facebooku czy Instagramie lub TikToku to bardzo dobre rozwiązanie dla firm działających w branży turystycznej. Dzięki mediom społecznościowym możesz:

  • dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców na całym świecie,

  • lepiej poznać potrzeby klientów, dzięki ich opiniom oraz możliwością szybkiej komunikacji z nimi,

  • bezpłatnie publikować treści (lub podjąć płatne działania reklamowe skierowane do konkretnej grupy odbiorców),

  • tworzyć rozpoznawalność firmy.

Pamiętaj o kolorowych, przyciągających wzrok zdjęciach, grafikach i filmach. Pokaż to, co jest najlepsze w Twojej marce, promując firmę w social mediach.

E-mail marketing

To popularny sposób komunikacji obiektów turystycznych z gośćmi, którzy je odwiedzili. Newsletter, w którym zaproponujesz rabat lub specjalną ofertę, z pewnością zachęci do kolejnej podróży i kolejnego odwiedzenia Twojego obiektu lub atrakcji turystycznej.

Zadbaj, aby umieszczane treści były atrakcyjne wizualnie, bez widocznych błędów. Pamiętaj, że budujesz emocje i chęć pojechania na daną wycieczkę czy odwiedzenia danego hotelu, dlatego staraj się jak najlepiej pokazać dane miejsce. Używaj wielu zdjęć, filmów i grafik. Zróżnicuj rodzaje promocji firmy, a z pewnością przyciągniesz wielu zadowolonych turystów.