Promując atrakcje turystyczne i noclegi, musisz sprawić, aby Twój klient poczuł się, jakby już tam był. To jedna z ważniejszych rzeczy w oferowaniu tego typu usług, ponieważ sprzedajesz wrażenie, pełne emocji doświadczenie, a nie zimny produkt, który ktoś postawił na półce. Jest kilka aspektów, o które należy zadbać, aby promocja była udana i skuteczna.
Jak promować atrakcje turystyczne i noclegi?
Sposobów na promocję firmy w Internecie jest wiele. Warto działać na kilku wybranych polach, aby osiągnąć lepsze rezultaty.
1. Własna strona internetowa, najlepiej z możliwością rezerwacji
Korzyści płynące z posiadania strony internetowej to między innymi:
możliwość zbudowania wizerunku (jeśli na stronie znajduje się również blog z ciekawostkami i informacjami turystycznymi, możesz mieć pewność, że zyskasz rangę eksperta w branży turystycznej),
miejsce, gdzie z łatwością wypromujesz swoje usługi,
możliwość monitorowania wyników,
utrzymywanie kontaktu z odbiorcami,
możliwość prowadzenia działań marketingowych,
dostępność oferty 24/7,
zwiększenie zysku firmy.
Jak pozycjonować stronę, aby dotarła do odbiorców?
używaj słów kluczowych (po analizie popularnych fraz, będziesz wiedzieć, które są odpowiednie),
twórz wartościowe treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania odbiorców,
zadbaj o bezpieczeństwo na stronie (certyfikat SSL),
sprawdź, czy strona jest responsywna (dobrze wyświetla się na każdym rodzaju urządzeń),
zadbaj o poprawne meta dane,
linkuj wewnętrznie do innych treści,
linkuj zewnętrznie z wartościowych treści zewnętrznych (artykuły sponsorowane, portale turystyczne),
zadbaj, by witryna ładowała się szybko.
Dzięki tym działaniom Twoja strona wyląduje w pierwszych wynikach wyszukiwań w Google i zdobędzie wielu odbiorców.
2. Social Media
Promowanie firmy na Facebooku czy Instagramie lub TikToku to bardzo dobre rozwiązanie dla firm działających w branży turystycznej. Dzięki mediom społecznościowym możesz:
dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców na całym świecie,
lepiej poznać potrzeby klientów, dzięki ich opiniom oraz możliwością szybkiej komunikacji z nimi,
bezpłatnie publikować treści (lub podjąć płatne działania reklamowe skierowane do konkretnej grupy odbiorców),
tworzyć rozpoznawalność firmy.
Pamiętaj o kolorowych, przyciągających wzrok zdjęciach, grafikach i filmach. Pokaż to, co jest najlepsze w Twojej marce, promując firmę w social mediach.
E-mail marketing
To popularny sposób komunikacji obiektów turystycznych z gośćmi, którzy je odwiedzili. Newsletter, w którym zaproponujesz rabat lub specjalną ofertę, z pewnością zachęci do kolejnej podróży i kolejnego odwiedzenia Twojego obiektu lub atrakcji turystycznej.
Zadbaj, aby umieszczane treści były atrakcyjne wizualnie, bez widocznych błędów. Pamiętaj, że budujesz emocje i chęć pojechania na daną wycieczkę czy odwiedzenia danego hotelu, dlatego staraj się jak najlepiej pokazać dane miejsce. Używaj wielu zdjęć, filmów i grafik. Zróżnicuj rodzaje promocji firmy, a z pewnością przyciągniesz wielu zadowolonych turystów.