Promocja usług związanych ze zdrowiem i urodą w Internecie to ogromne możliwości. Jest wiele sposobów, jak sprawić, aby marka zyskała klientów. Jest to o tyle trudniejsze (w porównaniu z branżami, które jedynie sprzedają produkty wysyłkowo), że musisz swojego klienta również przekonać, że warto przyjść na zabieg lub inną usługę. Jest kilka możliwości, jak zrobić to skutecznie.
Gdzie można promować usługi dla zdrowia i urody?
Social Media
Promocja firmy na Instagramie czy Facebooku lub TikToku to możliwość:
poznania potrzeb grupy docelowej,
udostępniania darmowych treści (takich jak informacje o zabiegach czy metamorfozy przed i po lub porady urodowe),
szybkiego i łatwego kontaktu z klientami,
dotarcia do większej liczby klientów,
budowania rozpoznawalności marki,
skorzystania z płatnych reklam, które trafiają do konkretnej grupy klientów.
Strona internetowa
Oprócz fanpage warto założyć stronę internetową. Jest to korzystne, ponieważ:
możesz analizować odbiorców i ich zainteresowania konkretnymi usługami,
możesz promować konkretne usługi i zamieścić o nich wyczerpujące informacje,
klienci mają dostęp do informacji zarówno o marce, jak i jej usługach 24/7,
kreujesz wizerunek i promujesz firmę,
utrzymujesz kontakt z klientami między innymi przez czat na żywo czy formularze (możesz także umawiać wizyty),
możesz kreować skuteczniejsze kampanie reklamowe, bo poznajesz grupę odbiorców,
możesz dołączyć do strony blog, w której będziesz dawać profesjonalne porady urodowo-zdrowotne.
Google – pozycjonowanie
Aby strona wysoko wyświetlała się w wynikach wyszukiwania, warto zadbać, aby były na niej przeprowadzone odpowiednie działania, takie jak:
dobór odpowiednich słów kluczowych związanych z urodą, zdrowiem, medycyną,
przygotowanie wartościowych treści, odpowiadających w pełni na pytania klientów,
przygotowanie atrakcyjnej witryny, bogatej w zdjęcia, grafiki, filmy,
zadbanie o prostotę i przejrzystość w użytkowaniu strony,
zapewnienie responsywności (strona otwiera się dobrze na każdym urządzeniu),
dbanie o wartościowe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (do portali o zdrowiu i urodzie, for internetowych),
bezpieczeństwo strony (certyfikat SSL),
szybkość ładowania witryny.
Jak dodatkowo promować usługi dla zdrowia urody?
Oprócz tych głównych działań promocji firmy usługowej, możesz również skorzystać z Wizytówki Google Mój Biznes (która pomoże Twoim klientom nie tylko odnaleźć drogę, ale także pokaże informacje o godzinach otwarcia, opinie i dane teleadresowe), systemu reklamowego Google Ads (który płatnie umieszcza Twoje reklamy na samym początku wyników wyszukiwań, pozwala na promowanie linków sponsorowanych czy konkretnych usług, wyświetlanych w różnych miejscach w sieci), e-mail marketingu (newslettera ze zniżką czy promocją, skierowanego do klientów, którzy już odwiedzili dane miejsce)
Warto zadbać o różnorodność działań promocji firmy w Internecie, a będziesz mieć pewność, że klienci odnajdą Twoją ofertę i z niej skorzystają. Skoordynowane działania strategii promocji firmy to przyszłość Twojej marki!