Strona główna
Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej produkty dla dzieci?

28.04.2023

Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej produkty dla dzieci?

Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej produkty dla dzieci?

Każde dziecko marzy o prezentach i atrakcjach. Rodzice chcą te potrzeby zaspokajać. To oni stają się klientem, kupując produkty lub usługi dla swoich pociech. Aby dobrzeć do tej grupy docelowej, która z reguły jest zabiegana i ma mało czasu, warto założyć sklep internetowy i tam zaprezentować ofertę. Sprawdź, jakie korzyści płyną z posiadania sklepu internetowego.

Dlaczego warto mieć e-sklep, sprzedając zabawki?

E-commerce to wiele korzyści zarówno dla sprzedawcy, jak i klientów. Wśród wielu z nich można wymienić:

  • niskie koszty operacyjne (związane z prowadzeniem działalności),

  • dostępność asortymentu 24/7 bez ograniczeń,

  • dotarcie do dużego grona klientów na całym świecie,

  • budowanie relacji z klientami za pomocą czatów, formularzy,

  • możliwość sprzedaży wielokanałowej (zarówno w sieci, jak i stacjonarnie).

Jaki powinien być sklep internetowy?

Aby Twój e-sklep wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwania, zastosuj działania pozycjonujące, które jednocześnie wpłyną na lepszą jakość witryny sklepowej i promowanie firmy w Internecie.

Twórz wartościowe teksty, wyczerpujące opisy produktów i podstron. Dla rodziców zapoznanie się z jakością, atestami i certyfikatami jest bardzo ważna. Możesz wypróbować również prowadzenie bloga, gdzie będziesz dawać rodzicom eksperckie porady dotyczące wyboru zabawek. Pisz językiem korzyści, czyli opisuj to, co klient może uzyskać, posiadając na przykład daną zabawkę.

Dobieraj i używaj słów kluczowych związanych z rodzicielstwem, dziećmi, zabawkami. Frazy, które są obecnie na topie sprawdzisz w Senuto, Semstorm czy Google Trends.

Używaj przyciągających wzrok filmów, zdjęć i grafik.

Przygotuj meta dane.

Zadbaj o responsywność sklepu (można bez problemu korzystać z niego zarówno na smartfonach, jak i komputerach).

Linkuj wewnętrznie i zewnętrznie (z artykułów sponsorowanych czy portali parentingowych).

Zadbaj o łatwość korzystania ze sklepu i jego przejrzystość.

Pamiętaj o certyfikacie SSL, czyli gwarancji bezpieczeństwa strony.

Personalizuj ofertę poprzez cross-selling (jeśli rodzic kupi smoczek, prawdopodobnie za jakiś czas będzie potrzebować też butelki czy pampersów – wykorzystaj to w ofercie i proponuj kolejne produkty).

Google Ads

Jeśli chcesz, aby e-commerce wyświetlał się jako jeden z pierwszych w wynikach wyszukiwania, możesz skorzystać z płatnej reklamy Google. Jej inne możliwości to między innymi wyświetlanie poszczególnych produktów, banerów reklamowych, linków sponsorowanych. To również bardzo korzystna forma promocji firmy.

E-mail marketing

Do rodziców, którzy już raz zrobili zakupy w Twoim sklepie internetowym, warto wysłać newsletter ze zniżką, promocją. Możesz także wysłać informację, jakich produktów może potrzebować wkrótce, gdy dziecko urośnie. To element planu promocji firmy, dzięki któremu utrzymujesz relację z klientem.

Jak się okazuje, rodzice, gdy wybierają produkty dla dzieci, kierują się stosunkiem ceny do jakości, bezpieczeństwem, marką i opiniami innych konsumentów. Dlatego też obok wysoko jakościowych produktów, warto zbudować rozpoznawalną markę i dzielić się opiniami zadowolonych klientów, a także skorzystać z wymienionych przykładów promocji firmy.