Strona główna
Co daje strona internetowa dla firmy oferującej kursy i szkolenia?

28.04.2023

Co daje strona internetowa dla firmy oferującej kursy i szkolenia?

Co daje strona internetowa dla firmy oferującej kursy i szkolenia?

Strona internetowa to ogromne możliwości dla każdego biznesu. Dla firmy oferującej kursy i szkolenia to zdobycie dużo większej liczby klientów, zwłaszcza jeśli oferuje te usługi również online. Dowiedz się, dlaczego warto posiadać sprawną stronę internetową, jak powinna ona działać i co jeszcze można zrobić, by skutecznie promować branżę edukacyjną.

Co daje strona internetowa?

Jest wiele zalet właściwie skonfigurowanej strony internetowej, jako głównego elementu planu promocji firmy. Spośród wielu, wymienia się takie, jak:

  • możliwość kreowania wiarygodności w oczach klientów i wizerunku eksperta,

  • utrzymywanie kontaktu z klientami (z pomocą czatów na żywo czy formularzy),

  • możliwość zaprezentowania oferty (i aktualizowania jej tak często, jak to jest potrzebne, czasem z możliwością bezpośredniego zakupu),

  • całodobowa dostępność informacji o oferowanych produktach czy usługach oraz o marce,

  • możliwość analizy zachowań klientów na stronie, poznanie ich potrzeb i zainteresowań dzięki statystykom,

  • możliwość konstruowania skuteczniejszych kampanii reklamowych dzięki poznaniu potrzeb grupy docelowej.

Jak wygląda efektywna i skuteczna strona internetowa?

Jest atrakcyjna wizualnie, bogata w zdjęcia, grafiki i filmy, a także:

  • przejrzysta i intuicyjna,

  • szybko się ładująca,

  • bogata w merytoryczne i wyczerpujące teksty,

  • funkcjonalna,

  • szybka w działaniu,

  • responsywna (dostosowana do wszelkich rodzajów urządzeń, na których klient może ją przeglądać),

  • bezpieczna (zawiera certyfikat SSL).

Pozycjonowanie – co zrobić, aby stronę odwiedziło więcej klientów?

Aby Twoja strona internetowa wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania i promowała firmę, warto zastosować kilka zasad, które (wraz z tymi wymienionymi wcześniej) w tym pomogą. SEO to między innymi:

  • dobór słów kluczowych (związanych z branżą edukacyjną i szkoleniową),

  • optymalizacja witryny pod względem technicznym,

  • poprawne meta dane,

  • linkowanie wewnętrzne,

  • linkowanie zewnętrzne do naszej strony (na przykład z portali branżowych, artykułów sponsorowanych czy for edukacyjnych).

Jakimi działaniami wzbogacić witrynę?

Jeśli już posiadasz swoją dobrze wypozycjonowaną stronę internetową, warto zadbać o kolejne formy promocji firmy w Internecie.

Stronę internetową dobrze wzbogaci blog ekspercki, gdzie możesz na przykład opisywać techniki szkoleniowe, dawać porady, jak szybciej się uczyć lub jak wykorzystać w praktyce oferowane przez Ciebie kursy.

Wyświetlenia witryny możesz podbić także przez płatną reklamę Google, która może przyjąć takie formy, jak wyświetlanie strony na szczycie wyników wyszukiwania, linki sponsorowane, reklama produktów, banery w różnych miejscach w sieci.

E-mail marketing, wysyłanie pod zebrane adresy mailowe treści bonusowe, promocje, rabaty itp. To z pewnością zachęci do skorzystania z usług Twojej firmy.

Promocja firmy na Facebooku czy Instagramie może okazać się bardzo korzystna, gdy zrobisz to w ciekawy sposób. Dzięki mediom społecznościowym możesz komunikować się bezpośrednio z klientami, dawać im krótkie porady, budować wizerunek czy sprzedawać za pomocą płatnych reklam skierowanych do konkretnej grupy.

Zastosuj te wskazówki, a będziesz cieszyć się dużą liczbą klientów!